Amefa wil haar marktpositie versterken in zowel de Benelux als diverse exportmarkten. De klanten zijn supermarkten, department stores en e-tailers, maar ook distributeurs met hotels, restaurants of bijvoorbeeld ziekenhuizen als eindklant. We hoeven je niet te vertellen dat deze markten enorm van elkaar verschillen en dat ze voor elke markt en/of klant een passend assortiment en pakket aan promoties en marketinguitingen nodig hebben. En dat ga jij opzetten!
Als Trade Marketeer werk je op het snijvlak van marketing & sales en vervul je een belangrijke rol binnen de marketingafdeling. In hoofdlijnen ben je binnen deze functie verantwoordelijk voor:
- De ontwikkeling van passende marketingstrategieën voor diverse afzetkanalen en landen;
- Opzetten van assortimentsplannen en het verbeteren van de 4 p’s;
- Met behulp van een duidelijke prijsstrategie en de juiste product keuzes zorg je voor een winstgevend product portfolio;
- Op basis van klantwensen, markttrends en verkoopcijfers geef jij advies over de schapindeling, promoties en het assortiment en presenteert deze verkoop gerelateerde informatie aan de salesmanagers en klanten;
- Op basis van de promotiekalender werk je beurzen, events en acties uit om deze vervolgens te organiseren c.q. coördineren. Daarbij hoort natuurlijk ook een gedegen evaluatie om het succes te meten;
- Je bent de schakel tussen sales/de klant en de product development manager en wordt nauw betrokken bij diverse klantprojecten.
Je werkt nauw samen met de salesmanagers en de binnendienst om de behoeftes van de klant in beeld te brengen. Hoe gaan de schappen eruitzien? En waar is nu echt vraag naar? Jullie gaan als team aan de slag om hier antwoord op te geven.
Binnen deze functie rapporteer je aan de Marketing Manager.